Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the sierotki domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/u202567/data/www/webpraktyk.pl/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the health-check domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/u202567/data/www/webpraktyk.pl/wp-includes/functions.php on line 6114
Pozycjonowanie lokalne ▷ WEB PRAKTYK « Oferta bez umowy ▷ Co to jest SEO regionalne i jak Ci może pomóc?

Pozycjonowanie lokalne

Poszukujesz profesjonalnego pozycjonowania lokalnego skierowanego do klientów z interesującej Cię lokalizacji?

Sprawdź lokalne SEO modułowe, gdzie każdy koszt jest z góry określony i masz całkowitą kontrolę nad procesem SEO!

Równocześnie pomogę Tobie w poprawie skuteczności sprzedaży, jak i użyteczności strony bez dodatkowych opłat.

Zacznij docierać do klientów w pobliżu Twojej działalności!

Grafika ilustrująca pozycjonowanie lokalne WEB PRAKTYK

Dlaczego warto wybrać lokalne pozycjonowanie bez umowy?

SEO w chmurze bez limitu fraz kluczowych ikona

SEO potwierdzone wynikami

Uzyskasz efektywny wzrost ilości fraz kluczowych i dostęp do nowych potencjalnych klientów z wyszukiwarki.

Symbol strategii SEO jako szachy

Indywidualna strategia SEO

Otrzymasz strategię pozycjonowania dopasowaną do potrzeb Twojej firmy i celów biznesowych.

Ikona pozycjonowania bez umowy

Bez umowy

Nie podpisujesz umowy na określony czas.
Współpraca przy pozycjonowaniu trwa tak długo, jak Ci to odpowiada. Możesz zrezygnować z usługi w dowolnym momencie. Rozliczam się na podstawie Faktur VAT i szczegółowych raportów.

Symbol przeznaczania środków na pozycjonowanie

100% środków na SEO

Uzyskujesz dostęp do arkusza online aktualizowanego na bieżąco. Znajdziesz tam wszystkie informacje o wykorzystaniu środków na pozycjonowanie (treści i linki), zrealizowany czas pracy i na jakie działania został wykorzystany.

Co to jest pozycjonowanie lokalne (Local SEO)?

To proces optymalizacji strony internetowej i wizytówki firmy (Profil Firmy w Google - dawniej: wizytówka Google Moja Firma) pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, aby wyświetlała się ona wyżej w wynikach wyszukiwania dla użytkowników w danej lokalizacji na zapytania lokalne.

To działanie na bardziej zawężonym obszarze niż cały kraj. Najczęściej jest to miasto / wieś lub województwo w rodzimym kraju.

Pozycjonowanie stron lokalnie obejmuje szereg działań, takich jak m.in.:

  • Budowa strategii SEO skupiona na najważniejszych produktach lub usługach.
  • Audyt techniczny strony i wprowadzenie wszelkich poprawek mających na celu zwiększenie widoczności firmy w danej lokalizacji.
  • Budowanie mocnych sygnałów lokalnych, czyli m.in. linkowanie z popularnych i zaufanych portali z danego miasta / województwa / innego obszaru.
  • Monitorowanie i dostosowywanie strategii w trakcie przeprowadzanych działań.
  • Optymalizacja i SEO profilu Google firmy.
Grafika ilustrująca lokalne seo

Dla jakiego rodzaju firmy SEO lokalne będzie efektywne?

Mocne i słabe strony firmy zdjęcie stockowe
  • Dla firmy, która oferuje usługi lub produkty w danym miejscu i / lub z dostawą do domu na węższym obszarze niż cała Polska, np. masaż na terenie danego miasta, naprawy, meble na zamówienie itp.
  • Dla działalności, która chce rozpocząć promowanie swojej strony w wynikach wyszukiwania na jej rodzimym obszarze z założeniem dalszego rozwoju i rozszerzania obszaru, na którym jest widoczna.

Jeśli w żaden sposób nie możesz dostarczyć klientom, tego co oferujesz w danym mieście / województwie lub regionie, to regionalne SEO nie będzie dla Ciebie efektywne.

Nie warto również działać, gdy Twój biznes nie ma żadnej przewagi konkurencyjnej, ale dotyczy to również działań SEO w całym kraju. Prowadzenie biznesu w sytuacji, gdy nie jesteś w stanie dostarczyć czegoś, co zachęci klientów do wyboru Twojej firmy, a nie konkurencji, najczęściej kończy się jego zamknięciem.

W jakich elementach wyszukiwania można się wyświetlać, przy SEO lokalnym?

W przypadku pozycjonowania lokalnego można pojawić się m.in. w poniższych organicznych wynikach wyszukiwania (bezpłatnych):

  • Lokalne wyniki wyszukiwania (dla konkretnej lokalizacji).
  • Mapa Google (Google Maps - np. pinezka / lokalne wyniki w mapce) - wynikająca z Profilu Firmy w Google
  • Top 3 firmy z PFG coraz częściej pojawiające się pomiędzy zwykłymi wynikami
  • Google Grafika
  • W wyróżnionym wyniku po prawej stronie SERP (Profil Firmy w Google)

SEO na lokalnym rynku potrafi być bardzo skuteczne, szczególnie dla firm oferujących usługi tylko w konkretnym miejscu!

Zrzut wyników z map Google na frazę "firma przeprowadzkowa"
Przykład wyników wyszukiwania w mapach Google na frazę "przeprowadzki"
Zrzut wyników z map Google na frazę "firma przeprowadzkowa"
Wyniki wyszukiwania lokalne na frazę "Psycholog Poznań"

Dlaczego pozycjonowanie fraz lokalnych jest ważne dla firm?

Generowanie (przyciąganie) leadów magnesem zdjecie stock

Istnieje wiele powodów, dla których jest ono ważne dla firm, zwłaszcza tych, które działają w określonym obszarze geograficznym. Oto kilka z nich:

  • Przyciąga lokalnych klientów - klienci w pobliżu są bardziej skłonni do zakupu produktów lub usług od lokalnych firm znajdujących się w ich okolicy.
  • Buduje zaufanie i wiarygodność - pojawianie się firmy w wynikach wyszukiwania może budować większą świadomość marki, zaufanie i wiarygodność wśród klientów.
    "Czy lubimy kupować ze sklepów lub korzystać z usług biznesu, którego nie kojarzymy?"
  • Zwiększa ruch na Twojej stronie www- zwiększanie ruchu organicznego pomaga dotrzeć do nowych klientów.
  • Pomaga pokonać konkurencję - wielu kompetytorów nie dba o lokalną widoczność, co daje firmom, które stosują tę strategię, pewnego rodzaju przewagę konkurencyjną.

Jakie frazy kluczowe wykorzystuje się w pozycjonowaniu lokalnym?

Przykładowymi frazami dla lokalnego SEO będą:

  • marketing poznań
  • seo warszawa
  • masaż gdynia
  • fryzjer bydgoszcz

Działania lokalizujące nasze usługi dla osób z regionu, sprawiają że niekoniecznie użytkownik w danym miejscu musi dopisywać miejsce, gdzie się znajduje.

Wyszukiwarka Google pobiera przybliżoną albo dokładniejszą lokalizację, co zapewnia nas, że przy regularnych i intensywnych działaniach będziemy odpowiednio wysoko na frazy dla osób wyszukujących interesujące nas słowa kluczowe (z danego miejsca) bez używania jego (jej) nazwy, na jaki się pozycjonujemy. Jedynym warunkiem jest to, żeby konkretne słowo było typem fraz lokalnych.

Przykłady fraz lokalnych w pozycjonowaniu dla miasta poznań
Zrzut z narzędzia Google Search Console - przykładowe frazy dla miasta Poznań

Jakich słów kluczowych nie używa się w lokalnym SEO:

Przykłady fraz lokalnych w pozycjonowaniu dla miasta poznań
Zrzut z narzędzia Google Search Console - przykładowe frazy nielokalne (ogólnopolskie)

Fraz których lokalnie się nie pozycjonuje to najczęściej podobne do:

  • torebki
  • buty
  • części samochodowe
  • odzież
  • itp.

Przyczyną jest zasięg globalny dla wyników wyszukiwania.

Nie zmienia to faktu, że chcąc pozycjonować się np. na "części samochodowe" + miasto / region, będziemy w tekstach wykorzystywali słowa dotyczące właśnie części samochodowych, jeśli sprzedajemy te części w danym miejscu.

Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie? Jak dużo musisz wydać?

Cena za lokalne SEO zależy od wielu aspektów, m.in. od:

  • Siły i budżetu konkurencji - ile zasobów konkurencyjna firma przeznacza na marketing w wyszukiwarce, na jakim jest aktualnie etapie i ile zasobów musimy przeznaczyć na jej dogonienie, a następnie pokonanie.
  • Twojego budżetu na SEO strony - może się okazać, że na dane zapytania (frazy kluczowe) będzie kosztować więcej, niż jesteś w stanie wydać.
  • Wielkości regionu, nad jakim chcesz pracować i w jakim tempie.

Ocena kosztów pozycjonowania dla danej branży będzie wymagać analizy konkurencji i Twoich potrzeb.

Jednak jest koszt za SEO lokalne, poniżej którego nie warto działać.

Jest to 1000 zł netto, gdzie niższe kwoty nie będą w stanie pokryć kosztów pracy specjalisty SEO, pisania treści i linkowania.


Zejście poniżej tej kwoty musiałoby prowadzić do eliminacji jednego z modułów SEO, a nie każdy z nich można całkowicie wykluczyć i jest to niewskazane.

Umów się już dziś na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jaki potencjał ma Twoja strona w zakresie wyszukiwania lokalnego.

Zobrazowanie pozycjonowania modułowego
Grafika ilustrująca modułowe seo
Parametr Modułowe SEO* Koszt modułu*
Linki 200 zł 200 zł
Treści 250 zł 250 zł
Czas i koszt pracy 500 zł
4 godziny pracy
125 zł netto / godz. pracy
250 zł
Wydatki na SEO 1000 zł

*Podane kwoty są kwotami netto, nie zawierają podatku VAT 23%.
Przykładowe wyliczenie kosztów nie jest jednoznaczne z wymaganym budżetem i / lub jego podziałem.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie Twojej witryny i jakie potencjalne korzyści możesz uzyskać z jej pozycjonowania, serdecznie zapraszam do kontaktu.

Strategia SEO dla lokalnego pozycjonowania

wizualizacja dokumentu strategii SEO marki WEB PRAKTYK
Proste zobrazowanie indywidualnej strategii SEO oferowanej przez WEB PRAKTYK

Przygotowanie strategii SEO przez specjalistę w obecnych czasach jest wymogiem.

Najczęściej taka strategia składa się z dokumentu zawierającego:

  • Cele, jakie zostały określone na dany okres czasu, czyli jakich efektów należy spodziewać się w założonym terminie.
  • Zadania i terminy wykonania (deadline'y) konkretnych działań do celu realizacji założonej strategii.
  • Uzasadnienie wyboru takich, a nie innych działań w danym zakresie czasu.

Strategia SEO umożliwia przedsiębiorcy kontrolę nad całym procesem.:

  • Poznać cele, jakie zostały określone oraz w jakim czasie mają zostać docelowo osiągnięte.
  • Kontrolować, czy wszystkie z prac zostały wykonane w określonym czasie.
  • Sprawdzić efektywność SEO , za które płacimy.

Metody na pozycjonowanie regionalne - nie tylko dla firm z siedzibą w danym miejscu

Jeśli firma działa na terenie całego kraju lub na większym obszarze, ale nie ma siedziby w danym miejscu,

Jedną z metod jest tworzenie podstron skupionych na ofercie z wybranej lokalizacji, tworzymy wtedy podstronę na lokalne budowanie widoczności np. Nazwa produktu / oferty + lokalizacja.
Jest to przeze mnie sprawdzona i skuteczna metoda pracy w wynikach lokalnych.

Więcej metod możesz poznać, jeśli skorzystasz z bezpłatnej analizy SEO i skorzystasz z moich usług.

Zobrazowanie listy landingów na dane miasta
Zobrazowanie listy landingów na miasta docelowe

Wyjaśnienie Copywritingu (pisania tekstów) w pozycjonowaniu lokalnym

grafika z napisem Copywriting - stock

Wśród wielu osób nadal istnieje przekonanie, że żeby być wysoko w wynikach wyszukiwania, kluczowe słowa w tekstach dla danego regionu muszą zawierać niezbyt przyjazną dla czytelników i klientów formę..

Jednym z przykładów takiego podejścia byłoby zawarcie w tekście dosłownie nieodmienionej frazy kluczowej np.: "Zapraszamy do skorzystania z Pozycjonowanie Poznań.

Jest to błędne założenie, ponieważ obecnie wyszukiwarki internetowe, w tym m.in. wyszukiwarka Google radzi sobie bez problemu z odmianami zawartymi w naszych tekstach. Dlatego opisanie naszych usług w sposób dość naturalny, nie utrudni nam budowania widoczności na danym obszarze.

Nie zmienia to faktu, że czasem w nagłówki lub w inny sposób w tekście możemy sprytnie zawrzeć frazy typu exact match (dokładna fraza).

Obecnie nie piszemy tekstów dla Google, a teksty dla użytkowników Twojej strony

Przykładowe zdanie: "Nasze usługi kosmetyczne prowadzimy w Zabrzu przy ul. XXX" nadal pozwoli skojarzyć algorytmom wyszukiwarek internetowych w sposób prawidłowy, w jakiej lokalizacji prowadzimy biznes i mocniej je powiązać z często szybko wpisywanymi zapytaniami generycznymi jak "kosmetyczka Zabrze" itp.

Wszystko tak naprawdę zależy od dobrych działań SEO, ponieważ jest wiele sposobów na równoczesne wskazywania obszaru świadczeń, nawet takich, których nasz potencjalny klient raczej nie zauważy.

Przy pozycjonowaniu lokalnym (jak i na terenie całej Polski) mogę przeanalizować frazy ważne wg Ciebie i zaproponować więcej słów kluczowych, nad którymi warto pracować, jak i odrzucić takie, które nie mają żadnego sensu i wartości pod kątem pozyskiwania klientów.

Kobiety i mężczyźni przeglądający internet na smartfonie - zdjęcie stock

Linkowanie - link building dla firm z ofertą stacjonarną i dla konkretnych miast

Zobrazowanie linkowania dla firmy z danego obszaru

Zwiększenie widoczności strony można uzyskać przez równoczesne linkowanie z wielu źródeł, takich jak:

  • Wizytówki NAP.
  • Katalogi stron z lokalnymi kategoriami.
  • Portale lokalne.
  • Zaplecza link buildingowe.

W zależności od branży i kompetytorów, linkowanie dla zawężonego obszaru działań jest zwykle tańsze, niż działanie w całym kraju.

SEO Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, pozycjonowanie profilu (wizytówki) Google jest możliwe. W tym celu stosuje się odpowiednie sygnały zewnętrzne, jak m.in. link building wizytówki.

Poza tym, do podstawowych (pierwszych) działań w tej kategorii, zaliczymy optymalizację danych i / lub ich uzupełnienie. Do tego celu przydatny będzie poniższy poradnik optymalizacyjny, który można wykorzystać w praktyce.

Uzupełnienie / Optymalizacja Profilu Firmy w Google:

Najlepiej rozpocząć od edycji profilu, kliknij "Edytuj profil":

  1. Nazwa - zalecam wykorzystanie pełnej nazwy działalności lub skróconej, niektórzy ze specjalistów stosują metodę używania słów kluczowych w nazwie, co przy zgłoszeniu może doprowadzić nawet do jej bezpowrotnego usunięcia.

  2. Kategoria działalności - poszukaj najbardziej sprecyzowanej kategorii (najkorzystniejszej) dla firmy i od niej zacznij, ustaw ją jako główną, jeśli to możliwe dodaj kolejne kategorie również związane z Twoją branżą.

  3. Opis - przygotuj opis działalności, w której warto zacząć od tego czym zajmuje się firma, jaką ofertę oferuje, gdzie można skorzystać z usług lub zakupić produkty (np. w jakim mieście). Do wykorzystania mamy do 750 znaków ze spacjami.

  4. Data otwarcia - w tym miejscu wpisujemy po prostu datę, np. data rozpoczęcia działalności.
Zrzut ekranu z administracji wizytówką Profil Firmy w Google
Twoja firma w Google - panel administracyjny
Zrzut ekranu z Informacje o Twojej firmie w Google
Miejsce wprowadzania informacji o firmie

Ciąg dalszy uzupełniania wizytówki Google

Zrzut ekranu z dane kontaktowe
Miejsce wprowadzania informacji "dane kontaktowe"

Zjeżdżając niżej w edycji profilu znajdziesz kolejne elementy do uzupełnienia:

  1. Dane kontaktowe
    - Numer telefonu - nr pod którym klienci mogą z Tobą porozmawiać o ofercie.
    - Witryna - warto wpisać precyzyjny adres strony (z https:// z www lub bez www np. https://nazwastrony.pl).
    - Profile społecznościowe - dodajmy tyle profili, ile mamy, do wyboru: TikTok, X (dawniej Twitter), YouTube, Instagram, Linkedin i Pinterest
Zrzut ekranu z obsługiwanego obszaru w PFG
Miejsce uzupełnienia "obsługiwany obszar"
Zrzut ekranu z miejsca gdzie uzupełniamy godziny otwarcia
Wprowadzanie godzin otwarcia
  1. Lokalizacja i obszar:
    - Lokalizacja firmy - podajemy adres firmy lub miejsca, gdzie klient może przyjść, jeśli nie oferujemy spotkań w danym miejscu, to najlepiej zostawić to pole puste.

    - Obsługiwany obszar - wybieramy miejsca, gdzie prowadzimy sprzedaż, warto wybrać miejsce preferowane, a następnie kolejne

    - Godziny otwarcia - wpisujemy dokładne godziny, w których jesteśmy dostępni dla naszych klientów, jeśli mamy różne godziny np. dla odbioru itd. możemy wprowadzić główne godziny i dodatkowe, do wyboru mamy: Dostawa, Dostęp, Godziny dla seniora, Godziny pracy online, Kolacja, Kuchnia, Na wynos, Niższe ceny, Obiad, Obsługa zmotoryzowanych, Odbiór, Późne śniadania, Śniadanie.
  1. Więcej:
    - Podane przez firmę: np. czy firma należy do kobiety

    - Dostępne opcje: np. wizyty online, czy są dostępne w Twojej firmie?

    - Klienci - w zależności od rodzaju i kraju świadczeń, pola do wyboru się różnią.

    - Planowanie - np. czy wymagane jest umówienie wizyty?

    - Pomoc w nagłych wypadkach: w zależności od rodzaju prowadzonych usług i kraju, pola do wyboru się różnią.

Dodanie większej ilości materiałów do wizytówki

Dodanie zdjęć:

Zdjęcia można dodać po kliknięciu w ikonę z napisem "Zdjęcia".

Uzupełnienie profilu o zdjęcia wnętrza naszej firmy, może pomóc w zachęceniu klientów do sprawdzenia profilu.

Znajdziesz lub dodasz też dwa główne zdjęcia - okładka jako bardziej zauważalne zdjęcie i logo, które zazwyczaj jest bardzo małe, oczywiście warto dodać przynajmniej te dwa.

Jedynym wymogiem dodawanych zdjęć jest to, żeby dotyczyły wyłącznie naszej działalności.

Zrzut ekranu z okna edytuj zdjęcia w profilu firmy w Google
Miejsce wprowadzania zdjęć
Dodanie produktów:

Produkty możemy dodać po kliknięciu na ikonę z napisem "Edytuj produkty".

Do profilu firmy, jeśli to możliwe, warto dodać przykładowe produkty lub nawet wszystkie i regularnie je aktualizować

  • Uzupełnić musimy: nazwę produktu, kategorię.
  • Możemy uzupełnić o: cenę produktu, opis, adres URL (link do produktu na stronie www) i zdjęcie.
Zrzut ekranu z okna edytuj zdjęcia w wizytówce
Tutaj dodasz produkty
Dodanie usług:

Usługi można wprowadzić po kliknięciu na ikonę z napisem "Edytuj usługi".

W niektórych z branż wyświetlanie ich będzie częstsze. Jednak bez względu na to, czy będą one wyświetlane, mogą uatrakcyjnić profil firmy (chociażby wg wyszukiwarki Google).

Poza samą nazwą, nie musimy nic wprowadzać, jednak warto wprowadzić:

  • Cenę - do wyboru mamy opcje "Brak ceny" (niezalecane), Bezpłatnie, Cena stała lub Od
  • Opis - do 300 zzs (znaków ze spacjami), warto zawrzeć "naturalnie" słowa (kluczowe), które mogą wyszukiwać użytkownicy.
Zrzut ekranu z okna edytuj usługi w profilu Google
Okno dodawania usług

Kolejne elementy, o które warto zadbać w wizytówce Google

Zrzut ekranu z opcji dodawania postów
Opcja dodawania aktualności w PFG
Aktualizacje / aktualności:

Wprowadzając regularnych aktualizacji dotyczących ofert, wydarzeń, czy wiadomości z działalności firmy może uatrakcyjnić profil, jak i być wyżej w wyszukiwarce Google.

Jest to element, który pozornie rzadko jest wykorzystywany, zatem można tutaj uzyskać przewagę konkurencyjną w wizytówkach.

Zrzut ekranu z podsumowania Opinii firmy od Google
Zrzut ekranu z podsumowania "Opinie Google"
Opinie Google:

Wizytówka firmy Google pozwala nam na pozyskiwanie opinii, które co prawda nie są weryfikowane, ale najbardziej wartościowymi opiniami będą te pozyskiwane bezpośrednio od naszych klientów.

Jak pozyskiwać opinie Google?

  • Po zakończonej transakcji poproś o pozostawienie opinii, możesz to zrobić na miejscu lub wysyłając link do opinii.
  • Jeśli klienci dokonują rezerwacji lub transakcji bezpośrednio na stronie internetowej, w ciągu 3-4 dni od jej finału poproś o pozostawienie opinii, możesz to zautomatyzować poprzez ustawienie automatycznego mailingu.
  • Warto zachęcić klientów do pozostawienia opinii poprzez np. przesłanie w mailingu spersonalizowanego rabatu, jeszcze przed wystawieniem przez niego opinii. W tym samym mailu możesz poprosić o pozostawienie opinii, która pomoże w poprawie jakości Twoich usług, czy obsługi. Taka zachęta, bez wymogu pozostawienia opinii jest zgodna z regulaminem opinii Google, a przy okazji zwiększysz skuteczność ich pozyskiwania, sprawdziłem to w swoim biznesie i naprawdę to działa!

Jak badać pozycje i widoczność witryny lokalnie? Skuteczność pozycjonowania

Zrzuty ekranu z Google Search Console i Analytics
Zrzut ekranu z Google Search Console i Google Analytics

Jest kilka możliwości na badanie skuteczności marketingowej naszych działań lokalnych, oto jedne z nich:

  • Google Search Console - bezpłatne narzędzie pozwoli nam sprawdzić ilość kliknięć na interesujące nas frazy (ilość próbkowana i wymaga minimalnej popularności).
  • Google Analytics (GA4) - pozwala na bezpłatne śledzenie, sprawdzenie statystyk i źródeł ruchu z danych miast, dane będą dostępne dopiero od momentu konfiguracji, nie da się pozyskać danych wstecznych.
  • Narzędzia do monitoringu pozycji z popularniejszych: SEOstation, SENUTO, gdzie przy ustawianiu monitorowania możemy określić lokalizację z jakich ma badać pozycje na dane frazy.

Oczywiście są dostępne też inne dużo droższe narzędzia do badania pozycji, czy widoczności, ale zwykle są bardzo drogie i nieopłacalne dla właścicieli firm.

Formy promocji poza regionalnym SEO

W zależności od branży, poza SEO można rozważyć innego rodzaju marketing internetowy, taki jak płatne reklamy:

  • Google Ads / Youtube itp.
  • Facebook Ads (Instagram),
  • TikTok,
  • porównywarki cenowe,
  • i inne sieci reklamowe, jak i społecznościowe.

Przy reklamie najczęściej za każde kliknięcie lub wyświetlenie jesteśmy zmuszeni zapłacić. Nie zawsze jest to opłacalne i często jest to zależne od branży, w jakiej działamy.

Przy każdych działaniach pozycjonujących, dodatkowo zalecana jest dywersyfikacja działań, czyli nie skupianie się tylko na jednym rodzaju promocji

Poza płatnymi reklamami, są też usługi oparte na optymalizacji ("pozycjonowaniu") profili społecznościowych, czy naszych produktów w market place'ach tj.:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Allegro,
  • X (dawniej Twitter),
  • TikTok,
  • i inne.

Opłacalność może być różna również przy optymalizowaniu strony w wynikach organicznych, czy to w wyszukiwarkach, czy w sieciach społecznościowych i market place'ach. Może się okazać, że zwrot z inwestycji będzie za niski.

Jednak przed działaniami SEO zawsze przygotowuję bezpłatną wstępną analizę SEO, która pozwoli Tobie oszacować potrzebne koszty i możliwy zwrot z inwestycji. Sam zdecydujesz, czy SEO lokalne się Tobie opłaci!

Grafiki promocyjne usług Google Ads i Facebook Ads
Grafiki promocyjne usług Google Ads i Facebook Ads

Jak powstało pojęcie Local SEO i same SEO lokalne?

Powstało od momentu, w którym wyszukiwarka Google zaczęła dostarczać wyniki organiczne oparte o personalizację wyników wyszukiwania na bazie miejsca, w którym obecnie się znajdujemy (lub z którego łączymy się z siecią) - działanie to nazywa się "geolokalizacja".
źródło:Informacje o Twojej lokalizacji i zarządzanie nimi podczas wyszukiwania w Google/

Stało się to katalizatorem dla rozwoju lokalnego SEO, ponieważ sami pozycjonerzy, jak i firmy zaczęły dostrzegać znaczenie dotarcia do potencjalnych klientów w ich otoczeniu. Dzisiaj pozycjonowanie lokalne jest istotniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej. Algorytmy Google stale ewoluują, aby uwzględniać różnego rodzaju sygnały lokalne, a użytkownicy coraz częściej szukają produktów i usług w swojej okolicy.

Grafika ilustrująca lokalne SEO - zdjęcie stock

Porozmawiajmy o Twoim biznesie

Umów się na bezpłatną konsultację SEO

Skontaktuję się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb i na życzenie przygotuję wstępną analizę SEO i konkurencji.
Możemy również umówić się na rozmowę przy kawie w Poznaniu.

Pozostaw informacje kontaktowe.


    Ekspert SEO Paweł Jagat

    Paweł Jagat
    SEO Expert
    Ekspert ds. pozycjonowania

    ^