Pozycjonowanie
Poszukujesz firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów online w wyszukiwarkach?
Sprawdź unikalną ofertę, jaką jest pozycjonowanie modułowe.
Zyskaj już dziś:
- Od 3-5x większą skuteczność pozycjonowania niż popularne agencje SEO przy tym samym budżecie!
- Wsparcie biznesowe w poprawieniu prezentacji oferty, co przekłada się na wyższą skuteczność sprzedaży w internecie
- Ruch z wyszukiwarek, który celuje w klientów, którzy chcą kupić produkt lub usługę
- Optymalizację kosztów z równoczesnym maksymalizowaniem efektów
- Pozycjonowanie bez umowy
Dzięki połączeniu trzech kluczowych elementów w pozycjonowaniu, doprowadzisz swoją stronę do najwyższych pozycji w Google, Bing i innych wyszukiwarkach internetowych.
To wyjątkowa oferta pozycjonowania, która pozwala na optymalizację kosztów wszystkich elementów wymaganych do skutecznego wypozycjonowania Twojej witryny w wyszukiwarce i pozyskiwania maksymalnej ilości bezpłatnego ruchu.
Tworząc strategię pozycjonowania celujemy w sprecyzowany ruch z wyszukiwarek, który ma przełożyć się na sprzedaż Twoich usług, czy produktów.
Na skróty - dlaczego warto?
Szczegóły oferty pozycjonowania modułowego:
- Elementy SEO modułowego
- Praca specjalisty SEO
- Treści SEO
- Linkowanie
- Przykładowa oferta SEO
- Jak wygląda współpraca?
Podstawowe informacje o pozycjonowaniu:
Modułowe pozycjonowanie
Modułowa struktura oferty pozwala na proste dostosowywanie budżetu do Twoich wymagań, przy zachowaniu maksymalnych wyników pozycjonowania.
W zależności od branży, celów biznesowych, obecnego stopnia rozwoju strony, dostępnych środków, otoczenia konkurencyjnego, każdy z 3 modułów jest odpowiednio dopasowywany lub eliminowany.
Przykładowo, jeśli potrzebne są treści eksperckie, a wiesz że jesteś w stanie je samodzielnie napisać (bądź Twoi pracownicy), możesz przeznaczyć środki na inne elementy oferty lub zoptymalizować koszty pozycjonowania.
Dzięki temu masz pełną kontrolę nad wydatkami, które są poświęcane na pozycjonowanie Twojej witryny.
Jakie najważniejsze korzyści daje pozycjonowanie w formie modułowej?
100% ustalonych środków przeznaczasz na SEO
Gwarantowana minimalna ilość godzin pracy
Bezpośredni kontakt z pozycjonerem
Brak umowy czasowej
Porównanie wykorzystania środków z Agencjami SEO
Parametr | Modułowe SEO | Agencja SEO |
---|---|---|
Linki | Ustalony budżet | % wartości umowy |
Treści | Ustalony budżet | % wartości umowy |
Czas pracy | Dokładna minimalna ilość godzin | W zależności od obciążenia |
Wydatki na SEO | 100% | x% |
W porównaniu do agencji SEO, wszystkie twoje wydatki w modułowym pozycjonowaniu są przejrzyste.
Jeśli już współpracujesz z jakąś agencją, sprawdź warunki umowy, jeśli nie ma w niej określonych wydatków na konkretne cele, zapytaj o to konsultanta.
W sytuacji, gdy otrzymasz dokładny spis wydatków na pozycjonowanie twojej strony, porównaj je z Twoim budżetem.
Gdy nie otrzymasz jednoznacznej odpowiedzi, nie wiesz za co płacisz.
Co to jest pozycjonowanie?
W skrócie pozycjonowanie to szereg prac mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarek internetowych.
Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie jest Google, która na podstawie wpisywanych zapytań, czy słów kluczowych dopasowuje odpowiedzi wykorzystując nieopublikowane algorytmy.
W tym momencie najczęściej wykorzystywanymi funkcjami wyszukiwarki Google jest znajdowanie odpowiedzi na zadane pytania, wyświetlanie listy stron, które opisują wyszukiwany temat i grafik bądź zdjęć, które pasują do tego czego poszukujemy.
Pozycjonowanie ma za zadanie "przekonać algorytmy wyszukiwarki", że nasza strona www jest na tyle "wartościowa" i powiązana tematycznie z frazami, które chcemy wypozycjonować, żeby wyświetlała nas na samym początku listy.
Efektem pozycjonowania docelowo jest pozyskanie ruchu, który ma przełożyć się na dotarcie do większej ilości klientów, rozwój świadomości marki lub inne założone cele.
W tym celu wykonuje się wiele działań, a niektóre z nich opisuję poniżej.
Analiza potencjału wyszukiwań, czy warto się pozycjonować?
Zanim rozpoczniemy działania mające na celu wypromowanie Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych, musimy ustalić:
- Jaki potencjał pozyskiwania ruchu bezpłatnego ma Twoja witryna?
- Jaki poziom SEO ma Twoja konkurencja?
- Jakie wydatki musisz ponieść, żeby dogonić i przegonić konkurencję w rozsądnym czasie?
- Czy środki wydane na pozycjonowanie mogą przełożyć się na adekwatne zyski?
- Czy pozycjonowanie to dobry kierunek na tym etapie rozwoju Twojej firmy?
- Czy zamierzasz aktywnie współpracować w celu osiągnięcia założonych efektów?
Zadaniem specjalisty SEO jest przeanalizowanie potencjału wyszukiwania Twojej branży, obecnych treści na stronie pod kątem fraz kluczowych, które są ważne dla Twojego biznesu.
Jeśli analiza potencjału wyszukiwań i korzyści wykaże zasadność SEO, możemy przejść do działań.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie polega w głównej mierze pracy pozycjonera nazywanego też specjalistą SEO.
Specjalista SEO wykonuje działania analityczne, takie jak analiza strony i przygotowanie wytycznych dotyczących błędów i sposobu ich poprawy, co nazywane jest audytem SEO.
Kolejnym elementem działań jest wyszukanie fraz kluczowych o największym potencjale pozyskania ruchu organicznego opierając się na priorytetach klienta.
Na podstawie pozyskanych danych pozycjoner przygotowuje plan rozwoju serwisu zawierający wskazania, gdzie należy przygotować treści i jakie działania mają zostać podjęte. Po zebraniu wszystkich niezbędnych informacji specjalista SEO przygotowuje strategię pozycjonowania.
W trakcie regularnej pracy dokonuje działań pozycjonujących, które zostały zawarte w strategii.
Wszystko razem przekłada się na proces pozycjonowania serwisu i regularną opiekę.
Elementy SEO modułowego
SEO modułowe dzieli się na 3 elementy:
- 1. Pracę specjalisty SEO
- 2. Treści
- 3. Linki
Jest to model modułów służący do zmaksymalizowania efektów SEO, czyli pozyskania jak największej ilości bezpłatnego ruchu z wyników wyszukiwania, który ma przełożyć się na sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Koszty poszczególnych elementów dopasowujemy na podstawie Twoich środków na pozycjonowanie, cech konkretnej branży i wielkości serwisu.
Duże serwisy, takie jak sklepy internetowe najczęściej będą wymagały większej ilości godzin pracy specjalisty, dużo treści i wiele linków, dlatego proporcje kosztów mogą w tym przypadku zostać podzielone po równo.
Mniejszy serwis, taki jak strona usługowa może natomiast wymagać mniejszej ilości godzin pracy specjalisty, ale w zależności od zaawansowania konkurencji, może potrzebować więcej dobrych linków, czy treści o wyższej jakości.
Praca specjalisty ds. pozycjonowania
moduł nr 1
Do zadań pozycjonera należy cała koordynacja działań i wykonywanie pracy pozycjonującej Twój serwis. Są to m.in:
- Audyt SEO strony internetowej (techniczny) - wykonanie pełnego audytu SEO pod kątem rozwiązań technicznych i wskazanie wytycznych do optymalizacji i ich wprowadzenie w życie. Jest to fundament do skutecznego pozycjonowania Twojej strony internetowej.
-
Przygotowanie strategii pozycjonowania - na podstawie Twoich priorytetów i analizy fraz kluczowych przygotowywana jest strategia działań obejmująca wszystkie działania dotyczące optymalizacji serwisu, które z elementów strony internetowej należy uzupełnić o treści, czy zmodyfikować obecne oraz w jakim kierunku należy iść pod kątem rozwoju strony www.
Wszystko to z określonym terminem wykonania. - Regularne działania pozycjonujące - wykonywanie regularnych optymalizacji, m.in. optymalizacja meta danych, rozwój linkowania wewnętrznego, wprowadzanie nowych rozwiązań oferowanych przez wyszukiwarki, zaplanowanie publikacji treści, realizacja link buildingu i wiele więcej.
- Stały kontakt - czyli przekazywanie przygotowanych treści do akceptacji, konsultacje ws. proponowanych rozwiązań, ustalenia i wszelkie kwestie dotyczące pracy nad pozycjonowaniem.
- Analiza konkurencji - w zależności od obecnego stanu serwisu i priorytetów, przeanalizowana zostanie Twoja najbliższa konkurencja, na podstawie której "przeniosę" działające już rozwiązania do Twojego serwisu.
Moduł nr 1, czyli praca pozycjonera i jej ilość zależna jest od wielkości serwisu, konkurencji, kończąc na budżecie przeznaczonym na treści i linkowanie.
Treści, czyli teksty SEO - moduł nr 2
Wyszukiwarka Google w dużej mierze zwraca wyniki na podstawie dopasowywania zapytania do treści czy odpowiedzi, która znajduje się na danej stronie internetowej.
Teoretycznie najwyższe pozycje powinny mieć strony, które opisują bardzo precyzyjnie dane zapytanie, a konkretniej na nią odpowiedź.
Obecnie poza treścią jest bardzo wiele czynników, które wpływają na to, jak "wysoko" jest nasza strona internetowa.
Pomimo faktu, że teksty na stronie nie są jedynym czynnikiem, który wpływa na pozycje, to jeśli liczymy na pozyskiwanie dużego ruchu w wyszukiwarce Google, priorytetowym zadaniem jest dostarczenie użytkownikom jak najwyższej jakości treści, które spełnią ich wymagania, jak i wyszukiwarki.
W zależności od konkretnego przeznaczenia treści, czy będzie to tzw. money page, poradnik, czy innego typu tekst, ważne żeby treść zawierała wyszukiwane frazy kluczowe i równocześnie satysfakcjonowała obie strony (Google i użytkownika).
Drugi moduł oferty pozycjonowania zakłada przeznaczenie części budżetu na przygotowanie treści przez Copywriterów.
Pracą specjalisty SEO jest przygotowanie odpowiednich wytycznych do treści (objętość treści, frazy kluczowe, konstrukcję treści oraz jak "uzupełnić temat").
Linki, czyli Link Building - moduł nr 3
Poza działaniami wykonywanymi przez pozycjonera i regularną publikacją nowych treści, ważne jest wzmacnianie serwisu poprzez linkowanie.
Konkretne elementy serwisu do podlinkowania wybiera się na podstawie odpowiednio przygotowanej strategii linkowania i strategii pozycjonowania.
Strategia rozwoju profilu linkowego jest zależna od obecnego stanu serwisu, m.in. od tego, czy było prowadzone już wcześniej pozycjonowanie konkretnej domeny i posiada linki odsyłające. Móże też być tak, że dopiero rozpoczynamy proces linkowania, jednak mimo trudniejszego startu, uzyskujemy pełną kontrolę nad rozwojem profilu linkowego.
Ilość publikacji i ich źródła są zależne od budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie oraz tego jak "linkuje się" najbliższa konkurencja.
Dostępne rodzaje publikacji w ofercie to m.in:
- Artykuły sponsorowane
- NAP
- Komentarze na blogach
- Komentarze na forach
- Profile na forach
- Przygotowywanie indywidualnych zaplecz
- Zaplecza zewnętrzne
Przykładowa oferta na pozycjonowanie modułowe
Parametr | Modułowe SEO* | Koszt modułu* |
---|---|---|
Linki | 500 zł | <--- |
Treści | 1000 zł | <--- |
Czas i koszt pracy | 1750 zł 18 godzin pracy 97,22 zł netto / godz. pracy | <--- |
Wydatki na SEO | 3250 zł |
*Podane kwoty są kwotami netto, nie zawierają podatku VAT 23%.
Przykładowe wyliczenie kosztów nie jest jednoznaczne z wymaganym budżetem i / lub jego podziałem.
Porozmawiajmy o Twoim biznesie
Umów się na bezpłatną konsultację SEO
Pozostaw informacje kontaktowe.
Skontaktuję się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb.
Paweł Jagat
SEO Expert
Ekspert ds. pozycjonowania