Jak wygląda współpraca przy pozycjonowaniu?
Współpraca przy pozycjonowaniu jest jednym z najważniejszych elementów przy prowadzeniu skutecznej kampanii SEO i dostarczania ruchu, który przełoży się na sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Podstawą tej współpracy jest zawsze aktywność Twoja lub Twojego pracownika w dostarczaniu niezbędnych informacji, które pozwolą na realizację skutecznego pozycjonowania, w kierunku którego oczekujesz.
Uzyskanie tych informacji pozwoli mi na przygotowanie strategii pozycjonowania Twojej strony internetowej lub sklepu internetowego, która doprowadzi do osiągnięcia satysfakcjonujących efektów w możliwie najkrótszym czasie.
Na skróty:
Zanim rozpoczniemy współpracę:
Rozpoczęcie pozycjonowania i współpracy:
Współpraca przy docelowym pozycjonowaniu:
Przed rozpoczęciem działań pozycjonujących
Przed nawiązaniem współpracy, zadam Ci kilka istotnych pytań:
- Czy znasz swoją grupę docelową? Do kogo kierują Państwo produkty / usługi?
- Jakie są Twoje cele w związku z pozycjonowaniem strony?
- Jakie są Twoje priorytety. Na co powinniśmy kłaść nacisk przy pozycjonowaniu w pierwszej kolejności?
- Czy i jakie cele biznesowe są określone?
- Czy znasz swoją najbardziej zbliżoną konkurencję? Z kim się porównujesz?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą mi na przeprowadzenie wstępnej analizy potencjału Twojego serwisu i jakie minimalne koszty operacyjne musi generować pozycjonowanie, żeby przełożyło się na osiągniecie docelowych efektów.
Wstępna analiza SEO - bezpłatne wsparcie
Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych informacji, informuję CIę o tym, w jakim mniej więcej czasie będę w stanie przeprowadzić analizę Twojego serwisu i jego potencjału pozyskiwania ruchu w wyszukiwarkach.
Wstępna analiza potencjału i stanu SEO Twojej strony www w wynikach organicznych w zależności od tego, jak jest obecnie mocno rozbudowana może zawierać od kilku do nawet kilkudziesięciu stron A4 analizy.
We wstępnej analizie SEO Twojej witryny mogę zawrzeć m.in. informacje o:
- Stanie technicznym Twojej witryny (Stan techniczny strony pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych). Co musimy zmienić na stronie pod kątem kodu / funkcjonowania serwisu. Zwykle są to zmiany nie oddziałujące na jego wygląd, ale istotne dla algorytmów wyszukiwarek.
- Potencjale pozyskiwania ruchu pod kątem sprzedażowym dla istotnych części Twojego serwisu.
- Mocne i słabe strony Twojej strony lub sklepu internetowego pod kątem optymalizacji SEO.
- Jak wygląda stan Twojej witryny w wyszukiwarkach na tle konkurencji
- Wymagane koszty pozycjonowania zawierające m.in koszt mojej pracy nad pozycjonowaniem Twojej strony internetowej oraz potrzebny budżet na przygotowanie treści i pozyskanie linków.
Wstępna analiza SEO będzie zawierała te informacje, które wg przekazanych przez Ciebie informacji powinny być dla Ciebie najważniejsze w podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy przy pozycjonowaniu.
Ustalenie budżetu na pozycjonowanie
Na podstawie moich propozycji, wspólnie ustalamy koszty działań i czas pracy, jaki poświęcę cyklicznie na pracę nad Twoją stroną internetową.
Przy nawiązywaniu współpracy w ustaleniach określimy:
- Miesięczny czas pracy w godzinach - ile minimalnie godzin poświęcę na pozycjonowanie i wszelkie prace z tym związane. Co ważne, poza określonym czasem pracy może zostać wykorzystany ponadwymiarowy czas moich działań, za który nie płacisz, a jest bezpłatnym dodatkiem do działań.
- Budżet na treści - jeśli zdecydujesz się na powierzenie pracy nad treścią współpracującymi ze mną Copywriterami ustalimy, jaki koszt przeznaczymy na teksty SEO.
- Budżet na linkowanie (linki) - określamy, jakie środki co do grosza wykorzystamy na comiesięczne linkowanie Twojej domeny z różnych źródeł.
Wszystkie te dane i ich realizację będziesz mógł monitorować na bieżąco w arkuszu Google, do którego otrzymasz dostęp przy nawiązaniu współpracy.
Każde działanie związane z pozycjonowaniem, jakie jest wykonywane na Twojej stronie i poza nią jest aktualizowane w czasie rzeczywistym.
Rozpoczęcie pozycjonowania strony internetowej
Gdy zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej strony internetowej, rozpoczęcie współpracy wygląda następująco:
1. Przekazanie dostępów do strony i bezpłatnych narzędzi analitycznych:
- Google Analytics
- Google Search Console
- Dane dostępowe do FTP strony*
- Dane dostępowe do CMS strony*
*W zależności od charakteru współpracy, może zdarzyć się, że wszelkie kwestie dotyczące zmian na stronie, czy ich wprowadzania powierzasz np. autorowi strony lub innej osobie pełniącej funkcję opieki nad stroną www. Wtedy nie będzie problemu z nieprzekazywaniem do nich dostępu, ważna będzie jedynie responsywność, ponieważ tempo działań ma też wpływ na to, jak szybko pojawią się efekty pozycjonowania.
Przy działaniach SEO na pewno będzie ważne dla mnie uzyskanie dostępu do Google Search Console z uprawnieniami właściciela. Jest to najbardziej podstawowe narzędzie pozwalające na mierzenie wszelkich aspektów SEO, czy uzyskiwanie zwrotnych informacji o aktywności robotów Google i sugestiach dotyczących poprawy jakości witryny, jakie mogą nie być widoczne gołym okiem.
Google Analytics natomiast pozwoli mi na badanie kwestii dotyczące skuteczności sprzedaży, czy wprowadzenia dodatkowych elementów mierzących efekty działań SEO. Dane analityczne pozwalają też na przygotowywanie nowych sugestii dotyczących modyfikacji strategii pozycjonowania, czy gdzie będzie trzeba kłaść większy nacisk, który przełoży się na najważniejsze dla Ciebie efekty SEO.
Audyt techniczny SEO
2. Wykonam pełny audyt techniczny SEO Twojej witryny do celu wyeliminowania wszelkich błędów, które mogą wpływać na skuteczność pozycjonowania.
Jest to podstawa działań, których poprawa umożliwia zmaksymalizowanie efektów SEO. Jeśli uzyskam od Ciebie wszelkie niezbędne dane dostępowe do strony, zajmę się ich wdrażaniem w ramach możliwości, które mi zaoferuje konkretny system CMS i moja wiedza techniczna*.
*W rzadkich przypadkach może zdarzyć się, że będziemy potrzebować pomocy specjalizującego się w danej dziedzinie programisty.
Forma rozliczenia: bezpłatna optymalizacja i audyt w ramach nawiązania współpracy.
Strategia SEO
3. Zrealizuje strategię pozycjonowania na podstawie informacji, które dostarczysz i które wspólnie ustalimy, strategia SEO zawiera przede wszystkim:
- Cele, jakie chcemy osiągnąć po zrealizowaniu zadań strategii.
- Zadania, które wykonam i doprowadzą do realizacji założonych celów w określonym czasie.
- Uzasadnienie strategii, czyli dlaczego na liście są konkretne zadania i jakie mają być efekty realizacji strategii.
Forma rozliczenia: bezpłatny dodatek do działań w ramach współpracy, niewliczany do czasu pracy.
Omówienie strategii pozycjonowania
4. Omówienie strategii SEO - na spotkaniu online, rozmowie telefonicznej, czy konwersacji mailowej porozmawiamy i wyjaśnimy wszystkie kwestie, które mogą budzić jakieś Twoje wątpliwości, czy nasuwać pytania. Ważne, aby strategia była dla Ciebie zrozumiała i jasna. To też jest moment, w którym pewne kwestie najłatwiej zmodyfikować.
Forma rozliczenia: bezpłatny dodatek do działań w ramach współpracy, niewliczany do czasu pracy.
Realizacja strategii
5. Rozpoczęcie realizacji strategii - następuje po akceptacji jej treści, założeń i celów. Od tej chwili działamy zgodnie z ustalonym planem działań pozycjonujących, na bieżąco konsultujemy wszelkie kwestie, które będą tego wymagały. W tym momencie prowadzę wszelkie działania już docelowo nazywane pozycjonowaniem.
Forma rozliczenia: Ustalone godziny pracy, budżet na treści i linki
Współpraca podczas pozycjonowania
W momencie, gdy realizuję strategię SEO mogą pojawić się kwestie wymagające konsultacji z Tobą jako właścicielem działalności, najczęściej pojawiają się poniższe kwestie:
- Akceptacja treści, która pojawi się na Twojej stronie i / lub w zewnętrznych publikacjach.
- Zmiany, które wpływają na wygląd serwisu, czy jego funkcjonowanie.
- Sugestie dotyczące zmian wpływających na skuteczność sprzedaży Twoich usług lub produktów
- Mogą pojawiać się też inne kwestie, które mogą pomóc w poprawieniu wszelkich innych aspektów działań pozycjonujących, które wymagają konsultacji.
Informacje z procesu pozycjonowania
Podczas współpracy z pomocą arkuszy Google przygotowywanych w każdym miesiącu współpracy, będziesz mógł śledzić na bieżąco:
- Jakie działania są zrealizowane
- Jakie koszty wygenerowały wszelkie działania pozycjonujące
- Ile czasu poświęcono na realizację konkretnych działań
- Jaki koszt wygenerowały publikacje zewnętrzne (linki)
- Ile kosztowało przygotowanie treści i ile treści przygotowano
- Czy cały budżet działań SEO jest wykorzystywany zgodnie z założeniami
Moją misją jest zachowanie całkowitej transparentności, żeby każdy z klientów wiedział, za co płaci.
Bieżący kontakt z pozycjonerem
W trakcie pozycjonowania będziemy stale utrzymywali kontakt telefoniczny i mailowy. Możliwe będą także wg Twoich możliwości czasowych spotkania online, na których będą omawiane wszelkie interesujące Cię kwestie, m.in. efekty działań SEO, na jakim etapie jesteśmy itp.
Podsumowując współpracę, wszystkie kwestie specjalistyczne pozostawiasz mi, jednak pamiętaj, że Twoja współpraca i aktywność pomaga w dostarczaniu najlepszych możliwych efektów, które przekładają się na sukces na tym polu dla Twojego biznesu.
Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy przy pozycjonowaniu Twojej strony internetowej lub sklepu internetowego, zapraszam serdecznie do kontaktu.
Porozmawiajmy o Twoim biznesie
Umów się na bezpłatną konsultację SEO
Pozostaw informacje kontaktowe.
Skontaktuję się z Tobą w celu omówienia Twoich potrzeb.
Paweł Jagat
SEO Expert
Ekspert ds. pozycjonowania